Nu hamnade vi i Flåm, Norge dag 6

Så nu hamnade vi på åkturens sista station, Flåm. Jag hade aldrig hört talas om detta ställe så allt var nytt för mig som det mesta på vår resa. På vägen dit åkte vi förbi ett mäktigt… jag vad tror ni det var? Precis ett vattenfall. Vi försökte minnas var det låg då vi skulle åka tillbaka och fota senare. Nu var vi sugna på mat och planera vad att göra i flåm. Inte nog med att även denna camping låg fint, här visades man till en plats av en man på cykel, så vi skulle slippa tältnötter här. Jag ställde mig vid spisen och sen började vi resonera om vad vi skulle göra. Jag ville till en vikingaby, farsan var inte så sugen på det men jag kunde ju gå in själv.

Stället verkade super fränt så dit måste jag. Vi köpte en båttur från flåm till gudvagnen (där låg fö vikingabyn. Man fick åka buss tillbaka och när vi gjorde det såg vi vårt misstag. Vi tog den sena båtturen och då gick inga bussar tillbaka. Jädrar vad gör vi nu? Jo vi skule ju ändå den vägen då jag ville till vikingabyn och vi skulle se vattenfallet. Så vi fick parkera bilen där och ta sista bussen hem för att sen vänta i några timmar för att sen åka båt till bilen. Vi skulle alltså åka i genom Norges näst längsta tunnel 4ggr på en dag. Vikingabyn var dyr i inträde och dessvärre var det inte så mycket att se just nu, för den var nyöppnad och det var tydligen inte helt klart ännu. Var där i mindre än en halvtimme och ja det var jag och kanske 10 till där inne. Så jag gick ut och vi åkte till vattenfallet och så tillbaka till gudvagnen för att åka buss till Flåm. Vi strosade runt och kollade läget innan v skulle ge oss ut på fjorden.

När båten lagt till och vi fick gå ombord upptäckte vi och båtens personal att det skulle bli bara jag och Farsan på båten. Det var en ung besättning och vi fick oss några skratt och vi stod rätt länge och tjötade. När båten la ut så ska det erkännas att det kändes lyxigt att vara ensamma i två timmar på en båt som egentligen tar 400 personer.

Vi fick maten gratis dessutom.Jag göpte en burköl och den var lika dyr som 10 pripps blå halvliter Jag gjorde även en lite instagram film och tjejen som hette Guro var glad och ställde gärna upp. Farsan kunde dessvärre inte filma med instagram så fick ha en liten kurs. När jag väl gjort den så tyckte jag att den var bra, Guro höll med och farsan han raderade filmen. Nu fick vi jag ju instrera och tydlegen fann Guro vårat Albert och Herbert gnabb roligt för hon ville filma det och lägga ut. Det löste sig men bara en omtagning till och ja jag var mer nöjd men den första men ja poängen blev ju den samma. Det var rofyllt att åka runt på fjorden men många av bilderna blir hju ganska lika men då kunde jag ju filma lite och framförallt inte bara se omgivningen genom linsen. Båten gick i land, bilen stod kvar och på hemresedagen vankades en tidig tågtur.